مدت آموزش: ۴۴ ساعت
تعداد جلسات: ۲۲
مدت زمان هر جلسه: ۱۲۰ دقیقه‌ی کامل

نکته ۱: به علت طولانی و سنگین بودن مباحث دوره‌ی آموزش وردپرس حرفه‌ای، امکان برگزاری دوره به صورت جلسات عادی (۲ ساعته) وجود ندارد. براساس تجربه‌ی دوره‌های گذشته، برای بهره‌برداری حداکثری از دوره، لازم است تا جلسات به صورت فشرده (۴ ساعته) تشکیل شود.

نکته ۲: بخشی از دوره به صورت غیرحضوری (ویدیویی) خواهد بود. این جلسات، در سرفصل‌ها به طور دقیق مشخص شده‌اند. البته در مورد تمامی موارد مطرح شده در جلسات غیرحضوری، مدرس دوره از طریق ایمیل پاسخگوی سؤالات هنرجویان خواهد بود.

نکته ۳: در صورت تمایل برای شرکت در این دوره، فرم مقابل را پر کنید. ما خیلی زود با شما تماس خواهیم گرفت.

فرض کنید وب سایتی در اینترنت توجه ما را به خود جلب کرده است. یا این که کسی آن را به ما نشان داده و چیزی مشابه آن را از ما می‌خواهد. در جلسه‌ی اول می‌آموزیم که:
• سایت مورد نظر از ابتدا کدنویسی شده؟ یا با CMS نوشته شده است؟
• از چه زبان‌های دیگری در طراحی آن سایت استفاده شده است؟ جی‌کوئری؟ جاوا اسکریپت؟ ای‌جِکس؟ آپاچی؟ …؟ …؟
• سایت مورد نظر، اگر کد نویسی شده با چه زبانی نوشته شده است؟ asp؟ یا php؟
• اگر با CMS نوشته شده، از کدام CMS استفاده شده است؟ وردپرس؟ جوملا؟ دروپال؟ …؟
• اگر با وردپرس نوشته شده، در آن از چه قالبی استفاده شده است؟
• اصلی‌ترین منبع پلاگین‌های رایگان وردپرس کجاست؟ پلاگین‌های حرفه‌ای (تجاری – غیر رایگان) چطور؟
• بهترین منابع برای پیدا کردن قالب‌های فوق حرفه‌ای کجاهاست؟
• دانلود پلاگین‌ها و قالب‌های تجاری به صورت رایگان

• قالب‌ها و پلاگین‌ها را چطور به صورت دستی آپدیت کنیم؟ (چون ما معمولا از نسخه‌ی نال (کرک) شده‌ی قالب‌ها و پلاگین‌های پولی استفاده می‌کنیم، آپدیت‌های آن‌ها برای ما نمی‌آید. در نتیجه باید آپدیت آن‌ها را نیز از اینترنت دانلود و به صورت دستی نصب کنیم وگرنه بعد از مدتی پلاگین‌ها و قالب‌های حرفه‌ای (پولی) سایت ما از رده خارج می‌شوند.)

• با ۱۰ قالب شرکتی، پرتالی، شخصی، چند منظوره و… (به انتخاب مدرس دوره) آشنا شوید و فایل فارسی شده‌ی آن‌ها را هم دریافت کنید.

• با ۵ قالب فوق‌العاده و برتر فروشگاهی جهان (به انتخاب بزرگان این عرصه) آشنا شوید و فایل بعضی از آن‌ها را هم دریافت کنید.
(این قالب‌ها همه فارسی شده هستند. در صورتی که شما بخواهید فارسی‌شده‌ی آن‌ها را از اینترنت بخرید، بدون اغراق چیزی بیش تر از ۵۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید.)
• امور ساده‌ی وب سایت خود را با موبایلتان مدیریت کنید. در ترافیک به کامنت‌ها برسید و در سفر راحت‌تر از آنچه که فکرش را می کنید، سایتتان را با این اپلیکیشن موبایل بروزرسانی کنید.

  • آیا وردپرس امن است؟
  • بروزرسانی major در وردپرس
  • بروزرسانی minor در وردپرس
  • اهمیت و انتخاب یک هاستینگ امن
  • پسورد مدیر سایت کجاست؟
  • اهمیت پیشوند جداول وردپرس
  • تغییر پیشوند جداول حتی بعد از ساخت کامل وبسایت
  • تغییر نام کاربری مدیر سایت
  • پسورد امن
  • تغییر ID حساب کاربری مدیر
  • تم فرزند (child theme)
  • تغییر API key وردپرس
  • انواع کپچا (کدهای امنیتی)
  • غیر فعال کردن امکان ویرایش افزونه‌ها و قالب‌ها
  • بکاپ تخصصی از دیتابیس سایت
  • بکاپ حرفه‌ای از کل سایت
  • اوپتیماز کردن سایت (پاک کردن سایت از فایل‌های اضافی)
  • بررسی قالب‌های موجود در سایت برای اطمینان از نداشتن فایل‌های مخرب
  • اسکن افزونه‌های سایت برای اطمینان از آسیب‌زا نبودن آن‌ها
  • اسکن کلی سایت با آنتی‌ویروس‌های وردپرسی
  • اسکن سایت به صورت آنلاین
  • اسکن سایت توسط گوگل
  • و بسیاری موارد دیگر…
  • تعداد پلاگین‌های مجاز برای استفاده در سایت وردپرسی ما چقدر است؟
  • حرفه‌ای کردن ویرایشگر متن وردپرس
  • اضافه کردن امکانات جدید به ویرایشگر متن وردپرس
  • ایجاد کپی سریع از یک نوشته یا برگه
  • خارج کردن سایت از دسترس و نمایش پیغامی در این باره (برای مواقعی که سایت در دست تعمیر است)
  • آشنایی با خطای شایع ۴۰۴
  • بررسی اتوماتیک خطاهای ۴۰۴ وب سایت
  • ریست سایت وردپرسی
  • تغییر لوگوی وردپرس از جای جای محیط مدیریتی به لوگوی دلخواه خودمان در هر قالبی (گوشه سمت راست بالا در پنل مدیریتی، موقع لاگین کردن به محیط مدیریتی و…)
  • محدود کردن کامنت‌ها به تعداد کلماتی خاص (مثلا کاربر باید حداقل از ۱۰ کلمه در کامنت خود استفاده کند.)
  • انتقال کاربر پس از درج کامنت به صفحه‌ای خاص
  • اضافه کردن فیلدهای دلخواه به بخش کامنت‌ها (یعنی کاربر علاوه بر فیلدهای نام، ایمیل، وب سایت و متن کامنت که به صورت پیشفرض وجود دارند، فیلدهای دیگری را هم مطابق میل شما پر کند. مثلا موبایل و…)
  • ارسال ایمیل به کاربران پس از تأیید شدن کامنتشان در وب سایت ما
  • اطلاع رسانی به کابر در مورد کامنت‌هایی که بعد از کامنت وی و یا در جواب کامنت وی گذاشته می‌شود.
  • شرطی کردن ابزارک‌های وب سایت
  • شرطی کردن المان‌های درون منوی وب سایت
  • افزودن نقشه گوگل به وردپرس (سه آموزش مختلف)
  • دریافت ایمیل کاربران به عنوان شرط دانلود فایل
  • تغییر فونت پیش‌فرض مطالب و تیترها (مثلا تعیین کنیم فونت تمامی نوشته‌ها یکان و فونت تمام عنوان ها، تیتر باشد.)
  • تغییر فونت بخشی از مطالب (به این شکل که کل مطلب با فونت یکان باشد، اما یک پاراگراف خاص مثلا با فونت نازنین نماش داده شود.)
  • تغییر سایز فونت نوشته‌ها
  • ایجاد جدول‌‌ با تعداد سطر و ستون دلخواه در مطالب و برگه‌ها
  • فارسی‌سازی قالب و پلاگین‌ها (با این آموزش، علاوه بر فارسی‌سازی قالب‌ها و پلاگین‌ها، کلماتی که از قبل در قالب یا پلاگین مورد نظر فارسی شده اند را نیز می‌توان به عبارت دلخواه تغییر داد.)
  • انتقال وبسایت:
    (۱- 
    در لوکال هاست و بین دو سیستم مختلف.
    ۲- 
    در لوکال هاستِ یک سیستم قبل و بعد از عوض کردن.
    ۳- 
    از لوکال هاست به سرور (هاست آنلاین).
    ۴- 
    از سرور به سروری دیگر (با دامنه‌های یکسان یا متفاوت).
  • فرم تماس با ما
  • فرم استخدام
  • فرم ثبت نام
  • فرم پشتیبانی
  • فرم انتخاب محصول
  • ساخت فرم‌های شرطی (به این ترتیب که گزینه‌های بعد از یک فیلد خاص در فرم، بسته به نوع پرشدن آن فیلد خاص توسط کاربر مشخص شود. برای نمونه فرم روبرو را ببینید. در جواب سؤال «آیا شما دانشجوی دوره‌ی طراحی وب ما بوده‌اید؟» یک بار جواب «بله» و یک بار هم جواب «خیر» را انتخاب کنید و عملکرد فرم را مشاهده کنید.)
  • آزمون آنلاین
  • نظرسنجی
  • آشنایی با ده‌ها المان مختلف برای ایجاد بی‌نهایت فرم مختلف
  • تعویض دکمه‌ی «ارسال» فرم با یکی از دکمه‌های پرداخت، ثبت نام، عضویت (و موارد مشابه) و یا ایجاد یک دکمه‌ی چند منظوره.
  • انتقال به درگاه پرداخت بانکی بعد از پر کردن یک فرم (مثلا فرم حق عضویت در سایت یا ثبت نام در یک دوره حضوری)
  • کاربر باید مدرکی ارسال کند؟ مانند تصویر یک قطعه عکس یا تصویر کارت دانشجویی جهت دریافت تخفیف شرکت در یک همایش؟ یا یک اسکرین شات از مشکلش برای ارسال به بخش پشتیبانی؟ چرا ایمیل کند؟ برای این کار در همان فرم ثبت نام (یا هر فرم دیگری که هست) یک قسمت درست کنیم تا کاربر عکس یا فایلش را آپلود کند. (مانند آنچه در فرم پشتیبانی مشاهده کردید.)
  • ارسال ایمیل و اس‌ام‌اس به کاربرانی که فرمی را پر کرده اند از همان محیط مدیریت وردپرس و آرشیو ایمیل و اس‌ام‌اس‌های مذکور در پروفایل کاربر در محیط کاربری وردپرس ما.
  • دوست دارید بعد از این که کاربر فرمی را پر کرد و بر روی دکمه ارسال کلیک کرد، چه اتفاقی بیفتد؟ در همان صفحه پیغام دلخواهتان را ببیند؟ به یک صفحه که از قبل آماده کرده‌اید منتقل شود؟ به او ایمیل فرستاده شود؟ برای شما ایمیل فرستاده شود؟ همه یا تعدادی از این‌ها با هم اتفاق بیافتد؟ تمام این آیتم‌ها را در این جلسه می‌آموزیم.
  • برای پر کردن فرم‌ها محدودیت بگذارید. (مثلاً بعد از ۱۰ بار پر شدن فرم، به صورت اتوماتیک پیغام دلخواه ما نمایش داده شود.)
  • ارسال خبرنامه به اعضا
  • ارسال خبرنامه براساس پارامترهای خاص (مثلا ارسال خبرنامه به کاربرانی که در فرم عضویت در خبرنامه انتخاب کرده اند گوشی اندروید دارند، آقا هستند و تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند.)
  • صفحه‌ی دلخواه خود را با خودکار روی کاغذ بکشید، بعد از این جلسه آن را در سایت خود پیاده کنید.
  • فقط و فقط و فقط با آنچه در این دوره می‌آموزید توانایی طراحی بی‌شمار سایت «مختلف» توسط یک قالب یکسان را دارید. بدیهی است که اگر قالب‌ها را عوض هم کنیم این تعدد و اختلاف‌ها به بی‌شمار می‌رسد.
  • این جلسه، در حکم یک سورپرایز است. سورپرایز این جلسه شما را به دانشی مجهز می‌کند که مستقل از قالبی که در آن سایت طراحی می‌کنید، بی‌شمار (تأکید می‌کنم: بی‌شمار) قابلیت فوق‌العاده به سایتتان اضافه کنید.

• بررسی کامل و بنیادین تفاوت‌های بین کاربران با سمت مشترک، مشارکت کننده، نویسنده، ویرایشگر و مدیر کل.

و ده‌ها مورد دیگر…

(این بخش در دست بروزرسانی است)

بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان پروژه، نیاز به یک سایت با زبان دوم دارند تا با مشتریان خارجی خود نیز ارتباط برقرار کنند. این جلسه یاد می‌گیرد تا سایت خود را دو زبانه کنید. همچنین تعیین کنید که به صورت اتوماتیک (با توجه به ip کاربر) یکی از زبان‌ها نشان داده شود، یا این که یک زبان، زبان پیشفرض سایت باشد و کاربر در صورتی که تمایل داشت، زبان دیگری را انتخاب کند.

در این جلسه در مورد کسب و کار از طریق طراحی سایت، راه‌های گرفتن سفارش، روش‌های بستن قرارداد و مواردی از این قبیل صحبت می‌شود.

همچنین، چند مورد قرارداد برای استفاده بین طراح وب سایت و مشتری نیز در اختیار هنرجویان قرار داده می‌شود.

 در صورت تمایل برای شرکت در این دوره، فرم مقابل را پر کنید.

ما خیلی زود با شما تماس خواهیم گرفت.

بعد از گذراندن این دوره

* شما بعد از گذراندن این دوره فقط به دو چیز نیاز دارید: یک خط تلفن (ثابت یا همراه) و یک تماس تلفنی با آگهی‌های همشهری و درج یک آگهی ۲۵ هزار تومانی.
شماره‌ی آگهی‌های همشهری را از همین الآن یادداشت کنید: ۱۸۱۹-۰۲۱

* علاوه بر قبول پروژه‌های طراحی سایت، کسب و کار آنلاین خود را نیز راه‌اندازی کنید و حتی در خواب هم درآمد داشته باشید. فقط گوشی خود را قبل از خواب حتماً سایلنت کنید، چون اس‌ام‌اس‌های بانک ممکن است شما را بدخواب کند.

این دوره برای شما یک شغل دوم ایجاد خواهد کرد که به درآمد اول شما تبدیل خواهد شد.