مدت آموزش: ۵ ساعت

تعداد جلسات: ۱

تاریخ برگزاری دوره‌ی جدید: به زودی

ظرفیت: فقط ۱۰ نفر

مدرس: میثم عربی
فعال حوزه‌ی چاپ و تبلیغات. تولید کننده‌ی انواع کاغذهای کادوی متالیک، کرافت، متالایز و UV. تولید کننده‌ی انواع ساک دستی (بگ). تولید کننده‌ی انواع پاکت پول گلاسه، اکلیلی و کنف. مبتکر کارت‌های ویزیت قالبی.

ضمانت بازگشت تمام شهریه در صورت عدم رضایت

– «چاپ»

شاید هیچ کدام از دوره‌های آموزشی این مجموعه اسمی به این سادگی نداشته باشد. اما «چاپ» از آن دوره‌هایی است که علی‌رغم سادگیاش در بیان، پیچیدگی‌ها و تنوع بسیار زیادی دارد.

این روزها دانش چاپ یک مهارت فنی و یک تخصص مهم محسوب می‌شود.

چاپ، به زبان خیلی ساده فرآیند تبدیل آن چه که در مانیتور می‌بینم به تصویری روی کاغذ است. و در این میان اما و اگرهای گوناگونی وجود دارد. اما و اگرهایی که گاهاً ندانستن یکی از آن‌ها به تنهایی می‌تواند کل یک پروژه‌ی چاپی را روانه‌‌ی سطل آشغال کنند.

اکثر کارهای تبلیغاتی، طراحی و نوشتاری برای چاپ تهیه و آماده می‌شوند. پس یک چاپ ضعیف یا آماده سازی غلط طرح برای چاپ، می‌تواند تمام زحمات و ایده‌ها را هدر داده و گاهاً خسارات مالی بسیاری را به همراه داشته باشد.

در این کارگاه یک روزه شما با آماده سازی طرح برای چاپ و نیز انواع چاپ موجود در بازار آشنا می‌شوید، به نحوی که با کمترین هزینه‌ی ممکن، کار خود را با کیفیتی بالا و بدون اشکال چاپ کنید. واسطه‌ها را حذف کنید و سرعت کار را افزایش دهید.

این کارگاه، حاصل بیش از ۳ سال تجربه در بازار چاپ و تبلیغات کشور است.

در صورت تمایل برای شرکت در این دوره، فرم مقابل را پر کنید. ما خیلی زود با شما تماس خواهیم گرفت.

شما برای شرکت در این کارگاه به موارد زیر نیاز دارید:

  • انرژی برای ۴ ساعت آموزش بدون وقفه
  • آشنایی با فتوشاپ (به ایلاستریتور یا کرل نیازی ندارید، ولی قطعاً آشنایی با آن مفید خواهد بود.

 

فتوشاپ بلد نیستید؟ روی این لینک کلیک کنید…

در صورتی که از کارگاه رضایت نداشتید، فرم ارتباط با مای سایت را پر کنید تا شهریه‌ی کارگاه را تمام و کمال به شما برگردانیم.

استرداد شهریه هیچ چون و چرایی ندارد. فقط سه شرط کوچک و البته بدیهی دارد:

  • شما باید در کارگاه حاضر شده باشید (یعنی اگر غیبت کردید، به دلیل نارضایتی امکان پس گرفته شهریه را ندارید).
  • شما نباید هنگام شرکت در کارگاه بیشتر از ۱۰ دقیقه تأخیر داشته باشید، چون تأخیر باعث می‌شود سررشته‌ی مطالب را گم کنید و احساس نارضایتی پیش آمده از این بابت، تقصیر ما نیست.
  • شما نباید کارگاه را زودتر از اتمام آن ترک کنید.

فصل اول – معرفی

  • خدمات قبل از چاپ
  • خدمات چاپ
  • خدمات بعد از چاپ

 

فصل دوم – چاپ از صفر تا صد و یک (۱۰۰‌ % عملی و کاربردی)

  • معرفی انواع چاپ (دیجیتال، اُفست، ریسوگراف، ضربی، سیلک، فلکسی، بنر، پلات و…)
  • معرفی مراحل چاپ اُفست (اصلی‌ترین و پرکاربردترین نوع چاپ)
  • لیتوگرافی
  • آشنایی با فیلم، زینک و زینک پلیت
  • معرفی تخصصی انواع کاغذ (براساس معیارهای چاپ: اندازه، جنس و گرماژ)
  • آشنایی با انواع ماشین چاپ (فوق‌العاده مهم و کاربردی)
  • سلفون مات و براق
  • UV موضعی (برجسته‌سازی)
  • UV شنی
  • UV اکلیل
  • طلاکوب و نقره‌کوب
  • متالایز
  • کلیشه، گراور، قالب + ضرب
  • دایکات + برش
  • لترپرس (برجسته سازی، خط تای مخصوص، قالب)
  • خط تای ساده
  • تا (دستی و اتوماتیک)
  • صحافی
  • فرم بندی
  • محاسبه‌ی قیمت چاپ (بخش ویژه‌ی کارگاه)

 

فصل سوم – محصولات چاپی

  • معرفی انواع آیتم‌های چاپی
  • معرفی بیشتر از ۲۰ نوع کارت ویزیت (ساده، فانتزی، لوکس، خاص و…) + راهنمای طراحی چاپ تک تک آن‌ها
  • آموزش طراحی «فیلم» برای کارت ویزیت‌های برجسته
  • آشنایی با انواع لیبل (UV، سلفون و شیشه‌یایای، متالایز و اموال) + راهنمای طراحی هر پنج مورد
  • برسی تفاوت بروشور و کاتالوگ
  • معرفی انواع بروشور
  • شناخت دقیق کاتالوگ
  • آشنایی با انواع تراکت
  • پاکت CD، پاکت نامه (ملخی)، پاکت A5، پاکت A4، پاکت A3 و فولدر
  • پاکت‌های غیراستاندارد (از لحاظ سایز و فرمت. مثل پاکت آزمایشگاه‌ها)
  • انواع سربرگ
  • انواع ست اداری
  • انواع قبض و فاکتور (کاغذ ساده، کاغذ کاربنی، تک برگ، دو برگ، سه برگ، تک رنگ، دو رنگ، چهار رنگ)
  • شماره کَن (برای دیدن نمونه کلیک کنید.)
  • لیوان کاغذی
  • پوستر
  • معرفی چاپخانه‌های برتر کشور
  • ثبت سفارش چاپ بدون مراجعه به چاپخانه (آنلاین)
  • معرفی بهترین مکان‌ها برای سایر چاپ‌ها (دیجیتال، بنر، فلکسی، پلات و…)
  • فرآیند عملی چاپ ریسوگراف (مهم و حسابی به دردبخور) + تمام جزئیات و راهنمایی‌های لازم
  • معرفی دفاتر پیک‌های مطمئن اطراف چاپخانه‌های معرفی شده در کارگاه (یعنی تمام ملزوماتی که نیاز است تا شما پا را از خانه بیرون نگذارید، در اختیارتان گذاشته می‌شود.)

 

 

فصل چهارم – سایر نکات

  • مود رنگی برای چاپ
  • رزولویشن مناسب برای هر یک از انواع چاپ نظیر افست، پلات، بنر و…
  • رنگ مشکی پرکلاغی (چهار رنگ) برای چاپ
  • رنگ مشکی ذغالی (تک رنگ) برای چاپ
  • بهینه‌سازی فونت نوشته‌ها برای چاپ

این یک کارگاه عملی است. کاملاً عملی.

در این کارگاه چیزهای زیادی را لمس خواهیم کرد. کارهای زیادی را انجام خواهیم داد و گپ و گفتی خواهیم داشت که هر کلمه از آن حاصل تجربه و کاربردی است.

در این کارگاه شما نه تنها با انواع کاغذ، بروشور و کاتالوگ آشنا خواهید شد، بلکه از تمام آن‌ها نمونه‌هایی را نیز دریافت خواهید کرد تا راهگشای تصمیم‌ها و انتخابات شما باشد در آینده.

در دانشگاه که اصلاً چنین رشته‌ای وجود ندارد. اشاراتی که در یکی از رشته‌های هنر (واحد درسی «چاپ‌های ماشینی» در گروه ارتباط تصویری دانشکده‌های هنری) به این مباحث می‌شود هم امروزه و در عمل دیگر کاربردی ندارد و مثل خیلی از رشته‌های دانشگاهی، سرفصل‌های آن بروز نشده است.

این کارگاه در معدود آموزشگاه‌هایی در تهران با عنوان دوره‌ی «ناظر فنی چاپ» برگزار می‌شود که دو مشکل اساسی دارند:

۱- دوره، خیلی طولانی است و مباحث زیادی مطرح می‌شود که در بازار و در عمل جایی ندارند. از آن دست مطالبی که تنها فایده‌اش یاد دادن آن به دیگران است و قص علی هذا.

۲- بر فراخور طولانی بودن دوره، شهریه‌های بسیار بالایی نیز دارند.

ما در این دوره، اصل مطلب را در ۴ ساعت و به شکل تضمینی به شما می‌گوییم تا بهترین تجربه‌ی چاپی ممکن را داشته باشید.

می‌توانید در یک کارت ویزیت، عبارت «کارشناس چاپ» را جلوی شغل خود قرار دهید. می‌توانید هم از آن به عنوان شغل دوم خود یاد کنید.

کافی‌است کمی فتوشاپ و ایلاستریتور (ِیا کورل) بلد باشید.

اما چرا کمی؟ چون به اندازه‌ی کافی طرح‌های آماده موجود هست که با کمی مهارت فتوشاپی می‌توانید اطلاعات دلخواه خود را جایگزین اطلاعات موجود در آن کنید و کار را روانه‌ی چاپ کنید.
این رشته، بازار کاری مناسب، دایمی و متنوع دارد.

کسی که وارد این کار می‌شود دارای استقلال کاری زیادی خواهد بود.

فعالیت فرد در این شاخه می‌تواند نامحدود باشد و با توجه به شرایط بازار امروز، یکی از پرسودترین دوره‌ها است.

سؤال اول: به عنوان شغل اول می‌خواهید به این رشته نگاه کنید؟
جواب: خیلی هم عالی! یک بازاریاب پورسانتی (بدون حقوق) استخدام کنید و وی را به سراغ کسب و کارها بفرستید. خودتان هم می‌توانید نقش بازاریاب را به عهده بگیرید. حداقل برای شروع. این طوری به دفتر و دستک هم نیاز ندارید. هر کسب و کاری برای رونق خود نیاز به چاپ کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، بنر و… دارد. بازاریاب کار را به شما تحویل داده و حالا شما از طراحی، چاپ، خدمات بعد از چاپ (رجوع به سرفصل‌ها) و حتی از ارسال کار برای مشتری می‌توانید سود ببرید.

سؤال دوم: خودتان یک شغل دارید؟
جواب: خیلی هم خوب! شغلتان را حفظ کنید و برای بازاریابی وقت نگذارید. اما به همه‌ی آشناها و دوستانتان بگویید که اگر خواستند چیزی چاپ کنند، به سراغ شما بیایند یا شماره‌ی شما را به دوستانشان بدهند. با کارهای گاه و بیگاهی که به شما می‌خورد می‌توانید مبلغ قابل توجهی به درآمد ماهیانه‌ی خود اضافه کنید.

سؤال سوم: به شغل دوم هم نیازی ندارید؟
جواب: پس حسابی خوش‌به‌حالتان! اما به عنوان کسی که شاغل است، قطعاً روزی به چاپ چیزی نیاز پیدا خواهید کرد. چاپ کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، بنر، فلکسی، تراکت و… . با آن چه که در این دوره یاد می‌گیرید می‌توانید خروجی نهایی را مطابق ایده‌آل خود درآوردید. به روند اجرا سرعت بدهید و با اشراف به امکانات موجود، ایده‌آل‌ترین و خلاقانه‌ترین چاپ ممکن را داشته باشید. در میان هم قیمت تمام شده آنقدر برایتان کمتر تمام می‌شود که شهریه‌ی این کارگاه حتی بخشی از آن مابه‌التفاوت نیز نخواهد بود.

این دوره مناسب هر شخصی است که:

  • به یک شغل اصلی و قابل اتکا نیاز دارد.
  • به یک شغل دوم با درگیری کم نیاز دارد.
  • صاحب یک کسب و کار است و نیاز به تبلیغات چاپی دارد.
  • و هرکسی که در آینده ممکن است چیزی را (کارت ویزیت، تراکت و…) بخواهد چاپ کند.

افراد تنوع طلب، خلاق، صبور و با پشتکار از این کارگاه و از این شغل نسبت به دیگران لذت بیشتری می‌برند.